Branża

Kuchnia to serce domu

Anita Łopatka, marketing menager Peka.

Kuchnia to serce domu

Kuchnia przestała być tylko pomieszczeniem, w którym przygotowuje się jedzenie – mówi Anita Łopatka, marketing menager Peka.

Kuchnię od zawsze określano sercem domu. Jednak ostanie dwa lata zmagań z pandemią jeszcze bardziej umocniły te słowa. Nie ma wątpliwości, że kuchnia przestała być tylko pomieszczeniem, w którym przygotowuje się jedzenie. Podczas pandemii w zasadzie tutaj przeniosło się życie, łącznie ze spotkaniami biznesowymi w trybie online, nie wspominając o zdalnym nauczaniu. W tej sytuacji zaczęliśmy inaczej myśleć o kuchni i stawiać przed nią więcej zadań.

ZOBACZ TAKŻE: Jaka kuchnia? Od 11 do 20 metrów

W nowych projektach przewiduje się wielofunkcyjność przestrzeni i wydzielenie stref dla różnych potrzeb. Pojawiają się większe lub dodatkowe blaty (np. wyspy kuchenne). Ogromny nacisk położony ponadto na rozwiązania ergonomiczne i zwiększające wygodę korzystania z mebli. Zdajemy sobie sprawę, że potrzebujemy więcej miejsca, aby magazynować pewien zapas produktów spożywczych.

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

Bardzo silnym trendem są szafki do sufitu, dzięki którym zyskujemy dodatkową przestrzeń do przechowywania. Kolejny powiązany z tym trend to spiżarnie, a jeśli nie ma na nie dodatkowego pomieszczenia na ich zorganizowanie – szafki cargo. Zwracamy coraz większą uwagę na wygodę podczas prac kuchennych. Nowoczesne akcesoria meblowe pozwalają na stworzenie bardziej komfortowej kuchni. Mile widziane są sprzęty i rozwiązania multifunkcjonalne.

Więcej w miesięczniku BIZNES.meble.pl, nr 8/2022